آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با صدور پیامی ضمن محكومیت اقدام اقدام ناجوانمردانه و غیرانسانی گروه طالبان در ترور مرحوم برهان‌الدین ربّانی؛ فقدان این شخصیت برجسته را تسلیت گفت و تأكید كرد ترور كار انسان‌های بی‌منطق و مزدور و در نهایت محكوم به شكست و زوال است..... 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

علاوه بر نمایندگان کشور آمریکا، نمایندگان 27 کشور اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز حاضر به گوش دادن به سخنرانی محمود احمدی‌نژاد نشدند... 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

مهر: براساس آخرین نظرسنجی ها برای اصلاح پول ملی 45 درصد از شرکت کنندگان پارسی را به عنوان نام جدید پول اصلی ( اسکناس) و 43 درصد نیز تومان را انتخاب کرده اند....

بقیه در ادامه.... 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب: بررسی «گزارش‌های واصله درخصوص اعمال خلاف امنیت ملی کشور و سایر اعمال مجرمانه از بعد انتظامی» در حیطه وظایف هیئت نظارت بر نمایندگان، با مخالفت برخی نمایندگان مواجه شد.

بقیه در ادامه............... 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:کهریزک,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب: نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا نظریه‌ای بین صاحب‌نظران سیاسی مطرح شده است، مبنی بر اینکه کشور ما با توجه به اینکه از نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب برخوردار است نیازی به وجود رییس‌جمهور در کشور نیست.

حمیدرضا کاتوزیان اظهار داشت: کشور می‌تواند به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی نخست‌وزیر داشته باشد که توسط مجلس انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه این نظریه قابل تامل است، اذعان داشت: این نظریه از این رو قابل تامل و توجه است که پاسخ‌گویی قوه مجریه را در قبال نمایندگان ملت افزایش می‌دهد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون نیز در بسیاری محافل این موضوع طرح شده و در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه قدرت نظارتی نمایندگان مردم را باید افزایش داد، تصریح کرد: اگر قدرت نظارتی نمایندگان مردم افزایش پیدا کند، قطعاً آثار مثبتی در کشور خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این نظریه بین نمایندگان مجلس نیز مطرح است، تصریح کرد: نظریه جایگزینی نخست‌وزیر به جای رییس‌جمهور اکنون بین بعضی از نمایندگان مجلس که وجهه سیاسی بیشتری دارند مطرح و مورد بررسی و صحبت است. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

دنیای اقتصاد: مدتی است که در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی باب شده برخی از مستاجران مبلغ تعیین شده برای اجاره ماهانه را به طور یکساله محاسبه و در ابتدای قرارداد به همراه ودیعه به مالک پرداخت می‌کنند.

طبق گفته اکثر مشاوران املاک فعال در مناطق مختلف تهران این نحوه پرداخت نرخ رهن و اجاره، شیوه جدیدی در بازار اجاره مسکن نیست، بلکه از قدیم بوده، اما در حال حاضر استفاده از آن عمومی‌تر شده است.

معمولا مالکانی این پیشنهاد را به مستاجران می‌دهند که در طول قرارداد اجاره، داخل کشور نیستند به همین خاطر مجبورند اجاره ماهانه را جلوتر دریافت کنند و از سوی دیگر مستاجرانی به مالکان ایده پرداخت یکجای اجاره ماهانه را در ابتدای قرارداد می‌دهند که در ازای آن از تخفیف خوبی برخوردار شوند.

یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه پونک در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت‌: این پیشنهاد هم به سود مستاجر است و از طرف دیگر به نفع موجر هم خواهد بود.

وی درباره منفعت این نحوه پرداخت اجاره بها افزود‌: اگر اجاره آپارتمانی به صورت 20 میلیون تومان رهن و مجموع اجاره 12 ماهه، ماهانه 300 هزار تومان باشد، 3 میلیون و 600 هزار تومان می‌شود و اگر مالک این نوع شرایط پرداخت را قبول کند تخفیفی 10 تا 15 درصدی برای مستاجر در نظر می‌گیرد؛ یعنی مستاجر نزدیک به 3 میلیون و 100 هزار تومان را باید یکجا در ابتدای قرارداد پرداخت کند و در واقع با پرداخت مجموع اجاره بهای 12 ماه در ابتدای سال از تخفیف 500 هزار تومانی بهره‌مند می‌شود.

سعیدی تاکید کرد‌: به طور یقین مالک هم با دریافت اجاره سالانه و ودیعه می‌تواند سرمایه‌گذاری یا کاسبی کند.

این بنگاهدار همچنین درباره این موضوع که از این پیشنهاد در بازار اجاره چقدر استقبال می‌شود، اظهار کرد‌: اگرچه این نحوه پرداخت اجاره در بازار مسکن رواج یافته، اما برخی مستاجران تمایلی به اجرای آن ندارند زیرا آنها به این شیوه پرداخت اعتماد ندارند و فکر می‌کنند سرشان کلاه خواهد رفت!

سعیدی، موفقیت رونق اجرای این طرح در بازار اجاره مسکن را وابسته به قدرت بیان مشاوران املاک در معرفی دقیق این طرح برای مشتریان بازار اجاره و همچنین توانایی مالی مستاجران عنوان کرد و گفت‌: معمولا مستاجران راغب نیستند به پیشنهادهاي غیرمعمولی که موجران در قبال نحوه پرداخت اجاره بها می‌دهند، عمل کنند و در این رابطه مشاور املاک می‌تواند با توضیح واضح و صحیح به مستاجر ثابت کند که اگر قدرت پرداخت نرخ اجاره ماهانه را بصورت یکجا دارند می‌توانند با قبول کردن پرداخت اجاره 12 ماه در ابتدای قرارداد از دغدغه‌های پرداخت ماهانه اجاره راحت و از تخفیف هم بهره‌مند ‌شوند.

از سوی دیگر، یکی از مشاوران املاک در نارمک در این باره گفت‌: در این منطقه به ندرت چنین نحوه پرداختی مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته، مگر در مواردی که مستاجر مبلغ ودیعه پرداخت نکرده و به همین دلیل اجاره تعیین شده ماهانه را برای 12 ماه محاسبه کرده و در ابتدای قرارداد آن را پرداخت کرده است.

 

همچنین در خیابان شریعتی یکی دیگر از بنگاهداران املاک به «دنیای اقتصاد» گفت‌: اگر مستاجران اجاره کل 12 ماه را یکجا پرداخت کنند نه تنها آنها از زحمت پرداخت ماهانه اجاره معاف می‌شوند، بلکه موجران هم دیگر نگران دیر و زود شدن پرداخت اجاره توسط مستاجر نخواهند بود.


 

 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

آفتاب: مشرق نوشت: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در بخشی از گفت‌و‌گوی تفصیلی خود با پایگاه خبری-تحلیلی مشرق كه به زودی مشروح آن منتشر خواهد شد درباره جزئیات ملاقات سال گذشته خود با كروبی در قم و تهران پرده برداشت.

وی در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به این سوال كه شما سال گذشته در منزل آقای صانعی با كروبی ملاقات كردید؟ گفت: ملاقات ما در منزل آقای صانعی نبود. وی در منزل صانعی گیر افتاده بود. وقتی خواستند كروبی را نجات دهند دوباره جمعیت حمله كرد، این در حالی بود كه از منزل صانعی هم فاصله داشتند و دیگر نمی‌شد به منزل بازگردند بنابر این به منزل دیگری رفتند.

وی همچنین ادامه داد: آن روز بنده اتفاقی قم بودم. یک سخنرانی داشتم. وقتی موضوع را فهمیدم گفتم كه می‌شود كروبی را دید؟ كه جواب مثبت دادند. ساعت 12 شب توانستم به ملاقات وی بروم. ملاقات ما نیز خصوصی و دونفره بود. مسئولین نظامی، شهری و حتی محافظین هم وارد بحث نشدند، یعنی ما در اتاق دیگری بودیم. حدود 4 ساعت با كروبی بحث و جدل كردم و بعد از آن هم وی به ادامه بحث رغبت داشت.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینكه پس از آن دیدار دوبار دیگر در منزل فرمانیه كروبی با وی ملاقات داشتم، نیز تصریح كرد: كروبی حرفی درباره توبه كردن نزد. اما نوع صحبت‌های او این بود كه؛ "من با ولایت مشكلی ندارم".

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با تاكید بر اینكه با كروبی مبنایی بحث كردم، خاطرنشان كرد: ابتدا هم به او گفتم كه به من تحت عنوان ذوالنور سپاه نگاه نكن. من یک طلبه هستم. گفتم كه آقای كروبی بنده سوابق قبل از انقلاب و خدمات شما را نگاه می‌كردم و شما را به عنوان الگو فرض می‌كنم و فقط واقعاً برای من سؤال است كه چرا وقتی آقای كروبی می‌خواهد به قم بیاید مردم به جای اینكه بگویند «صلی علی محمد یار امام(ره) خوش آمد» بگویند مرگ بر كروبی؟ چه چیزی عوض شده است؟ آیا انقلاب و نظام تغییر كرده‌اند؟

وی با بیان اینكه كروبی در جواب سوال‌های مبنایی جوابی نداشت، افزود: بحث به جایی رسید كه خود كروبی این جمله را گفت كه؛ "من می‌دانم اگر رهبری آسیب ببیند نظام براندازی می‌شود و براندازی نظام این نیست كه یک جمهوری تضعیف شود بلكه با حضور دشمن در مرزها و وضعیت قومیت‌ها، كشور تجزیه خواهد شد.

ذوالنور ادامه داد: به كروبی عرض كردم تو كه می‌دانی نتیجه چیست، پس چرا عمر خود را در راهی صرف می‌كنید كه اگر به نتیجه برسد باعث نابودی و تجزیه كشور می‌شود و اگر هم موفق نشوید عمر خود را به راه باطل برده‌اید. كروبی جواب هم نداشت برای این سوال.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به سوال خود از كروبی مبنی بر اینكه، "آقای كروبی چرا برنمی‌گردید؟" گفت: وی جواب‌های متعددی داد كه من رد كردم و حرف رسید به اینجا كه خودش گفت: من فقط نیستم كه برگردم، پس كسانی كه به فرمان و طرفداری از من آمدند كشته شدند و خسارت بدنی و مالی دیدند چه؟

وی ادامه داد: به كروبی گفتم طرفدارانت یا شما را قبول دارند، كه در این صورت از جهنم نجات‌شان دادی یا اینكه شما را قبول ندارند. اگر ندارند پس چرا برای آنها می‌خواهید در مسیر آتش قرار بگیرید؟ شما خودت را نجات بده. این صحبت‌ها حدود 9 تا 10 ساعت انجام شد.

ذوالنور در پاسخ به این سوال كه آیا زمینه برگشتی در كروبی مشاهده كردید یا خیر؟ خاطرنشان كرد: زمینه برگشت در كروبی بیشتر از موسوی است چون من كروبی را بدذات نمی‌دانم. وی ساده و خوش‌ذات است ولی اشتباه می‌كند و القائات افراد مختلف روی او اثر می‌گذارد. لذا امید به اینكه عاقبت به خیر بشود را دارم هرچند روزبه‌روز كمرنگ‌تر می‌شود. اما موسوی خیر، چنین امیدی درباره او ندارم. البته مقلب‌القلوب خداوند است، بنده بر اساس ملاک ظاهری عرض می‌كنم. در ضمن اگر كسی به مردم و اعتبار كشور و حیثیت خون شهدا ضربه زد با «بک یا الله» شب قدر درست نمی‌شود، فقط شاید از مسیر غلط خود نجات پیدا كن 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

تظاهرات معترضان به حكومت علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور یمن دیروز و امروز در شهر صنعا ادامه یافت و نیروهای دولتی به سمت معترضان آتش گشودند.




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

فارس: ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ اروپا پس از یونان با بیش از یک تریلیون یورو بدهکارترین کشور اروپا شناخته شد.

به گزارش رویترز سقوط اقتصاد ایتالیا بی شک منطقه پولی یورو را با بحرانی بسیار جدی مواجه خواهد ساخت.

برای جبران کسری بودجه تا سال 2013 میلادی پارلمان ایتالیا هفته گذشته طرح ریاضت اقتصادی نزدیک به 60 میلیارد یورو را از تصویب گذراند. اما این اقدام نیز مانع از به صدا درآمدن زنگ خطر و کاهش رتبه اعتبار اقتصاد ایتالیا از ای مثبت به ای توسط موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پورز نشد.

پیر فردیناندو کازینی از متحدان سابق برلوسکونی ارزیابی منفی موسسات اعتباری و کارشناسان از اقتصاد ایتالیا را ناشی از مشکل بی اعتباری سیاسی و عدم کارایی بسته ریاضتی دولت سیلویو برلوسکونی می داند اما مارچه گالیا رئیس انجمن کارفرمایان ایتالیا پا را فراتر نهاده می گوید دولت فعلی یا تواناست و فردا و یک هفته بعد سیاستهای قابل قبول و جدی اقتصادی را اتخاذ و بازارهای مالی را آرام می کند یا توانا نیست و باید استعفا دهد.

ارزیابی های دلسرد کننده موسسات اعتباری از اقتصاد ایتالیا و تردیدهای سیاسی داخلی دولت سیلویو برلوسکونی نوید از روزهای بهتری برای به سامان رسیدن اقتصاد ایتالیا نمی دهد. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

 آفتاب: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی درخصوص سازوکار جبهه متحد اصول‌گرایان و برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی برای طراحی این سازوکار برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این سازوکار فعلا برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی طراحی شده است و انتخابات ریاست‌جمهوری هدف این سازوکار نبوده است.

” برنامه‌ای برای جایگزینی جبهه ایستادگی با جبهه پایداری در 8+7 نداریم. “
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به عدم حضور جبهه پایداری در جلسات جبهه متحد اصول‌گرایان آیا قرار است ” برنامه‌ای برای جایگزینی جبهه ایستادگی با جبهه پایداری در 8+7 نداریم. “ جبهه
ایستادگی جایگزین آنها شود، اظهار داشت: ان‌شاء‌الله خود جبهه پایداری می‌آید و تاکنون به طور قطع اعلام نکرده‌اند که در جلسات شرکت نمی‌کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته ما با جبهه پایداری اتمام حجت کرده‌ایم و امید داریم که در جلسات آینده جبهه متحد شرکت کنند.

مهدوی‌کنی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای جایگزینی جبهه ایستادگی با جبهه پایداری در 8+7 نداریم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درخصوص آخرین اخبار از مذاکرات خود با محسن رضایی در مورد انتخابات مجلس گفت: من با ایشان از ابتدا صحبتی نکردم که ایشان جبهه‌ای تشکیل دهد. قرار بود ایشان نظرات و افراد خود را به جبهه متحد اصول‌گرایان معرفی کند، به آنها گفتیم که بیایید و جبهه جدید درست نکنید.




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 127087
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1