حالا اگر ندادند هم بنزین را گران نکنند؛ شنیده‌ام قرار است لیتری یک‌هزار و 700 تومان بشود!........

بقیه در ادامه............ 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:اكبر عبدی,
ارسال توسط reza&mahdi

 تا الان چهار قسمت از سریال قلب یخی وارد شبکه نمایش خانگی شده. این سریال شامل سه فصل است که تا الان فصل اول وارد شبکه خانگی شده است و چهار قسمت از فصل دوم سریال قلب یخی نیز وارد شبکه نمایش خانگی شده است.
در اینجا می‌توانید عکس‌های جدید و دیده نشده از این سریال را ببینید:

بقیه در ادامه...



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

هيات انتخاب هفتمين فيلم كوتاه ديني رويش از ابتداي هفته آينده كار انتخاب و گزينش فيلم هاي رسيده به دبيرخانه اين جشنواره را آغاز مي كند

به گزارش سوره سينما به نقل از روابط عمومي جشنواره رويش اين هيات از بين دست اندركاران و فيلمسازان شاخص سينما و انيميشن برگزيده شده اند واز ميان 520 فيلم اقدام به معرفي فيلم هاي حاضر در سه بخش رقابتي جشنواره خواهند كرد.
مهلت ارسال فيلم ها به دبيرخانه جشنواره تا پايان ساعت اداري سي ام شهريور ماه است و اسامي فيلم هاي منتخب نهم مهر ماه اعلام مي شوند.
هفتمين دوره جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش 29 مهر تا دوم آبان ماه در مشهد مقدس برگزار مي شود. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

 فیلم داستانی بلند (تله‌فیلم)، مستند و کوتاه داستانی به بخش مسابقه ششمین جشنواره فیلم رضوی راه یافتند

 

 

 

 

 

 

 

بقیه در ادامه.... 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

سینمای ما: لیلا حاتمی به تازگی در گفت‌وگویی مشترك با هانیه توسلی كه در تازه‌ترین شماره ماهنامه فیلم به مناسبت روز ملی سینما انتشار یافته از همسرش علی مصفا در كنار شكیبایی، حامد بهداد، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، حمید فرخ‌نژاد، شهاب حسینی و بهرام رادان به عنوان بهترین همبازی‌های خود در دوران بازیگری نام برده است. لیلا حاتمی می‌گوید: آقای مهرجویی اول من و علی مصفا را به هم علاقمند كرد و بعد فیلمش را ساخت.

آن حس‌ها همه‌اش واقعی است

خیلی‌ها معتقدند رابطه عاشقانه شخصیت‌های فیلم "لیلا" با توجه به واقعی بودن آن در بین بازیگرانش برای تماشاگران خاص و عام، بسیار باورپذیر درآمده است. وی در پاسخ به این سوال كه چقدر از ارتباط عاشقانه فیلم واقعی بوده و آیا حس علاقمندی این زوج هنرمند سینما در طول همین كار شكل گرفته، گفته است: اتفاقا دوست دارم به این سوال جواب بدهم. آن حس‌ها همه‌اش واقعی است. قبل از شروع فیلمبرداری حس‌هایمان به هم شروع شده بود. اصلا آقای مهرجویی اول ما را به هم علاقمند كرد و بعد فیلمش را ساخت.

همیشه به ضرر علی تمام می‌شد

لیلا حاتمی پس از ازدواج با علی مصفا یك بار دیگر با او در فیلم "میكس" داریوش مهرجویی همبازی شد. یك بار نیز به عنوان بازیگر در فیلم "سیمای زنی در دوردست" به كارگردانی همسرش علی مصفا حضور یافت. وی در بخش دیگر این مصاحبه با اشاره به سرریز شدن پیشنهادی مشابه پس از موفقیت این فیلم گفته است: همیشه سعی كردیم تكراری نشود. همین جور با سیل پیشنهادهای دوتایی مواجه می‌شدیم اما از آن‌ها فرار می‌كردیم. یا هیچ‌كدام‌مان نمی‌رفتیم یا فقط من می‌رفتم و این همیشه به ضرر علی تمام می‌شد.

علی مصفا برای خواستگاری لیلا حاتمی پیش داود رشیدی رفت

گفتنی است چندی پیش داود رشیدی بازیگر مطرح سینما تئاتر وتلویزیون در گفت‌وگویی با مجله پردیس روایت جالبی از آشنایی با خانواده حاتمی و ماجرای این ازدواج تعریف كرده بود: صمیمیت من و علی حاتمی به سال‌های قبل برمی‌گردد. ما با هم دوست بودیم و رفت و آمد خانوادگی داشتیم . لیلی و لیلا با هم بزرگ شدند . من و علی حاتمی واقعا مثل دو برادر بودیم و رفت و آمد ما و خانواده او هنوز هم ادامه دارد تا جایی كه آقای مصفا برای خواستگاری از لیلا (حاتمی) پیش من آمد چون علی (حاتمی) دیگر فوت كرده بود. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:لیلا حاتمی ,
ارسال توسط reza&mahdi

نه خیر. انگار بهتر است که درباره معضلی اصلاً صحبت نکنیم و نگران فاجعه دوری سینما از ادبیات معاصر نباشیم! زیرا این امر تأثیری در اقتباس از کتاب های مشهور برای کتابخوان کردن مخاطبان عام سینما که ندارد یا هیچ. حاصلش می شود فیلمی کاملاً ضد کتاب با تبلیغات معکوس!


سال ها پیش در وضعیت نه چندان مطلوب کتابخوانی در کشورها (کمافی سابق)، نسل جدیدی از کتاب های روانشناسی وارد خانه ها و کتابخانه های مردم شد. این کتاب ها از فرمول های عامه پسند روانشناختی بهره برد و جمع کثیری را به سمت خود کشاند. کتاب هایی از نسل "رازهای موفقیت"، "درخت دوستی" که حاوی رازهای شادزیستن بود، "غورباقه ات را قورت بده"، "چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد" و "زنان ونوسی،مردان مریخی". که اتفاقاً همین دو مورد آخر از پرفروش ترین آنها به شمار می رفت و همین دو مورد آخر، در فیلمی به همین نام یعنی "زنان ونوسی، مردان مریخی"، آخرین ساخته کاظم راست گفتار، مورد تمسخر واقع شده است. فاجعه ی امر در اینجاست، که خود کارگردان از این تقبیح بی خبر است و همچنان ادعا می کند فیلمش می تواند آمار طلاق را پایین بیاورد. البته در این مورد من صد در صد طرفدار آقای کارگردان هستم و این ادعا را ثابت می کنم . زیرا به همان میزان که آمار ازدواج (در پی این تبلیغات سوء) پایین بیاید ، امار طلاق نیز به فراخور آن کاهش می یابد .
کاراکتر مرجان (که نقش آن را شیلا خداداد ایفا می کند) به شدت از این سری کتاب ها می خواند (به طوری که حتی در سالن غذاخوری هم کتاب "چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟" در دست دارد)، کارگردان که به تصور خود با این سکانس، نیمی از جمعیت کشور را کتابخوان کرده،در ژرف ساخت فیلم شخصیت مرجان را به شدت متزلزل و تحت تأثیر نوشته های این کتاب ها طراحی می کند. او آن قدر به شخصیت زن مطلوب در این کتاب ها تبدیل می شود، که از هویت اصلی خود فاصله می گیرد و آنقدر در زندگی شخصی خود ناموفق است، که ازدواج چهارمش هم در آستانه طلاق واقع می شود! قضاوت را بر عهده خودتان می گذاریم. آیا این کاراکتر، تبلیغ کتابخوانی می کند یا همه خوانندگان این کتاب ها را زیر سؤال می برد!
این کتاب ها گرچه بن مایه های خیلی عمیق و صد درصد قابل دفاعی ندارند، اما هرچه هستند "کتاب" محسوب می شوند و وقتی در لیست پرفروش ها قرار می گیرند، عزیزتر میگردند. به نظر من، اگر هر کدام از سینماگران نمی توانند با استعانت به پرمخاطب ترین هنر در حال حاضر جامعه – یعنی سینما- کمکی به ارتقای فرهنگ کتابخوانی بکنند، خوب است لااقل تلاش های دیگران در سایر بخش های فرهنگی را در این راستا ضایع ننمایند.
***
"زنان ونوسی،مردان مریخی" در عین اینکه هیچ حرفی برای گفتن ندارد، اما ناگفته های سر به مهر بی شماری را باز می کند.
با دیدن اکثریت فیلم های اکران نیمه اول سال، کم کم داشتیم عادت می کردیم، که گرچه فیلم کودک و نوجوانی روی پرده نیست اما بار دیگر دست فرزندانمان را بگیریم و با "خیال راحت" به سینما ببریم ( روی خیال راحت تأکید دارم). "زنان ونوسی،مردان مریخی" یکی دیگر از نمونه هایی است که این راحتی را درهم می شکند و بار دیگر صندلی های سینما را «پنبه لازم» می کند و ساده لوحانه است که بپذیریم با نوشتن «این فیلم برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی شود» روی پوستر فیلم، از این فاجعه شانه خالی کرده ایم.
شخصیت زن خوب و زن بد در این فیلم هیچ ارزیابی و تفکیک نمی شود و با نتیجه گیری اینکه چه خوب باشی چه بد، چه زحمتکش باشی و چه تنبل، چه احترام بگذاری وچه نگذاری، چه پایبند و اصیل باشی و چه نباشی ... هیچ فرقی ندارد و فرجام امر، یکسان است. یک آموزه منفی دیگر، به کلکسیون ناهنجاری های فیلم افزوده می شود.
«خانواده» ، یکی از مولفه هایی بود که تقریبا به جرئت می توان گفت بعد از انقلاب وارد سینمای ما شد . در وجه غالب سینمای «فیلمفارسی» ، کانونی با این مفهوم هیچ تعریفی ندارد و هرآنچه بر پرده سینما می بینیم رابطه های شخصی و مجردی و در نهایت دو نفره است. در فیلم هایی از جنس فیلم مورد بحث ما ، همان خاطره ها تداعی می شود و مثلا هیچ کدام از شخصیت های اصلی فیلم کاراکتر پدر یا مادر را در زندگی شان ندارند ! یا اگر هم دارند در نقش سرپرست خانواده و مفهوم اسلامی والدین نیست ، بلکه یکی دیگر از ابزارهای گیشه سازی است و بهانه ای برای شکل دادن به یک رابطه بی مایه عشقی دیگر ... .
سینما راه درازی را پیمود تا در «جدایی نادر از سیمین» ، عمق فاجعه ای به نام طلاق را نشان بدهد . اما گاهی چنین حرکت های انحرافی به سادگی خوردن یک لیوان آب خنک ، اندوخته های فرهنگی مخاطب را یکسره نابود می کنند . این فیلم فیلمی صد در صد تبلیغاتی برای طلاق به نظر مي رسد و البته بیشتر از آن شعار مستقیم و غیر مستقیم ازدواج نکردن را می دهد ! سینمای پس از انقلاب ، «حاتمی» های بسیاری زحمت كشيدند ، تا اهمیت جایگاهی به نام مادر ، مفهوم مکانی به نام خانه پدری و جمع شدن همه فرزندان دور یک سفره را در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه مردم زنده کند . سینما و تلویزیون پس از انقلاب ، گرچه در «پدرسالار» ، در نهایت بت سنت را به دستان نسل جدید شکست ، اما در هر حال آموزه های فراموش نشدنی یک خانواده اصیل تهرانی را چنان در خاطره ها ثبت کرد که تا چندین نسل بعد تصویر آن حتی کم رنگ هم نشد ! اکنون در آستانه نمایش فیلمی به شدت خانوادگی و ایرانی (یه حبه قند) که سالهاست موضوعش - یعنی خانواده ای ایرانی با این ساختار- تفکر بسیاری از دغدغه مندان سینما را به خود مشغول کرده است ، ناجوانمردانه است که زنانی از ونوس و مردانی از مریخ بیایند ، تا با تیشه های گیشه پسند و ریتمیک و مثلا کمدی! ، تیشه بر هر آنچه در تمام این سال ها ، دین ما ، انقلاب ما و سینماگران متفکر ما گفته اند ، بزنند . این ترازوی نابرابر ، همان حرف های سر به مهری است که صحبتش را کردیم و گاهی (فقط گاهی که از این دست فیلم ها ساخته می شود ) ، سر باز می کند .
سخن را به درازا نمی کشانیم، چرا که اگر بخواهیم از بدآموزی ها و معضلات معروفی و تکنیکی فیلم بگویم، در حوصله ما و شما نمی گنجد. به هر حال با همه این اوصاف، شما مختارید که طعم گس یک "کمدی-اجتماعی"! را تجربه کنید و در سالن سینما همراه خانواده تان از تماشای این فیلم لذت ببرید ...
مریم اکبرلو  




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

هیئت انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی (اسکار 2012) فهرست اولیه فیلم‌های ایرانی مورد نظر خود برای حضور در این مراسم را اعلام کرد


به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هیئت انتخاب فیلم ایرانی اسکار شامل رویا تیموریان و پوران درخشنده و محمد بزرگ‌نیا، شهرام جعفری‌نژاد، محمد داودی، علیرضا شجاع‌نوری، مهدی صباغ‌زاده، رسول صدرعاملی و امیر اسفندیاری فهرستی کوتاه از فیلم‌های مورد توجه در بررسی نهایی را اعلام کردند.
به گفته اسفندیاری، سخنگوی هیئت انتخاب، در پیگیری ساز و کار موجود برای انتخاب فیلم ایرانی، پس از بررسی فهرست رسمی شصت فیلم برنامه اکران از تاریخ نهم مهرماه سال 89 تا هشتم مهر‌ماه سال 90، پنج فیلم «آلزایمر» ساخته احمدرضا معتمدی، «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی، «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، «مرهم» ساخته علیرضا داودنژاد و «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان به منظور بررسی و ارزیابی نهایی مورد توجه قرار خواهند گرفت.
گفتني است، امروز «احمدرضا معتمدی» کارگردان «آلزایمر» از بررسی فیلمش در هیئت انتخاب فیلم ایرانی ارسالی به اسکار انصراف داد. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارد فیلم های منتخب مربوط به هشت سال جنگ تحمیلی را با عنوان طرح «فیلم پارک» در بوستان های شهری تهران به نمایش بگذارد

بنابر گزارش «سوره سينما» به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، ابراهیم داروغه زاده مدیرعامل موسسه تصویر شهر، اعلام کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، در 23 بوستان شهر تهران به مدت یک هفته ، هفت فیلم منتخب سینمای دفاع مقدس از تلویزیون های شهری این بوستان ها برای شهروندان به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی سینمای دفاع مقدس را یکی از مهمترین و اصیل ترین ژانر سینمای ایران برشمرد و عنوان کرد که مبحث سینمای دفاع مقدس و توجه به گسترش و اکران دوباره این فیلم ها یادآور رشادت ها و مجاهدتهای عزیزانی است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی حماسه آفریدند.
داروغه زاده همچنین گفت: انتخاب این آثار با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته است و شامل فیلم های : "لیلی با من است"، "سجاده آتش" ، "آژانس شیشه ای"، "دوئل"، "افق"، "روز سوم" و "فرزند خاک" می باشد که در این ایام در بوستان هایی چون؛ ملت، ولاء، لاله، دانشجو، گفتگو، بهشت مادران، بسیج، سعادت آباد و... نمایش داده شوند.
بر اساس این گزارش ، تمامی شهروندان می توانند از 31 شهریورماه به مدت یک هفته هر شب از ساعت 20 در بوستان های شهر تهران به تماشای این آثار بنشینند. 




تاریخ: چهار شنبه 30 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط reza&mahdi

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 127075
تعداد مطالب : 90
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1